söndag 7 oktober 2012

Höstfeeling

Hösten är verkligen mitt rätta jag. Varje år är det likadant när lönnarna börjar spraka i all sköns färger. Jag njuter i fulla drag, blir glad av alla färger och går ner i något slags mentalt lugn. Slut på alla sommar-måsten, helt enkelt.

På jobbet har jag haft en riktigt fin vecka, allt sammanställande inför skolinspektionen till trots. Men inget "ont" som inte har något gott med sig; det blir en rejäl genomskådning av hela verksamheten tack vare inspektionen. Och min inställning till inspektion är att den är av godo eftersom den pekar på sådant som vi måste göra bättre, sådant vi kanske inte själva sett. Allt för elevens allra bästa lärande.

Här hemmavid har jag idag tagit upp den sista potatisen, en ganska trist tillställning i år då det inte ville sig riktigt. Men en överraskning var verkligen den ryska frösådda potatisen jag prövat, den gav riklig skörd. Kul projekt! Löken har också gått bra och kålrötterna, så nu har vi en del godsaker i jordkällaren att gotta oss i framöver.

Nä, nu ska jag ta mig lite söndagskaffe med gubben innan jag fortsätter höststädningen och njuter i det klara, fina vädret. Gör det du också och få lite höstfeeling!

Inga kommentarer: