lördag 20 oktober 2012

Klurigt och spännande

Vi har redan kommit en bra bit in i oktober och jag har fullt sjå att hänga med i svängarna. Såg att man börjat sälja lussebullar i affären; ja, det står väl inte på förrän det är jul.

Den senaste tiden har jag funderat väldigt, väldigt mycket över vad det är som driver mig i mitt arbete, vad det är som gör att arbetet ibland känns övermäktigt och om det verkligen är värt priset att vara rektor. Jag älskar mitt arbete och jag njuter oändligt av att se mina medarbetare och elever utvecklas, men jag har väldigt svårt att hinna med allt jag vill och ska göra om dagarna. Då får man helt enkelt ta sig en funderare.

Riktigt var jag landar i allt detta vet jag inte, processen i min hjärna får fortgå tills den är så klar den kan bli. Det är spännande, svårt och stundtals ganska jobbigt. Jag bollar, vänder och vrider på tankar. Jag tror att jag tänkt klart, men så börjar en ny tanke sippra fram och kräva utrymme i huvudet. Det är väl så här det är att vara och utvecklas som människa. Klurigt och spännande på samma gång!

Inga kommentarer: