söndag 3 mars 2013

Mår gott

Veckan som gått har varit fylld av gymnasie-besök för uppföljning av hur det går för våra elever och ett besök på Södertälje kommun för att se hur de arbetar med det s.k. informationsansvaret. Det är så spännande och inspirerande allt det där, men eftersom jag inte riktigt är i tipptoppform har det också sitt pris. Att koncentrera mig så som det krävs i möten av det här slaget riktigt suger musten ur mig och på onsdag eftermiddag bara snurrade det i huvudet. Vad gör jag då, i mitt nya liv? Jo, tar två semesterdagar i stället för planerade en. Duktig kicka som lyssnar på kropp och knopp numera :)

Nu är det söndag kväll och jag känner mig tillräckligt utvilad och sugen på vad morgondagen har att bjuda. Jag har vilat, läst, promenerat, träffat goda vänner, varit på konsert, ätit och druckit gott; kort och gott gjort sånt som gör gott. Och så har jag sått årets första omgång av fröer. Det om något ger mig energi och i kväll mår jag så gott. Så här ska helt enkelt livet levas!

Inga kommentarer: