onsdag 13 mars 2013

Skogstokig

På väg till konferens i Örebro stötte jag på en elev jag varit rektor för tidigare. Vi slog följe och jag pepprade henne med frågor om hennes nuvarande skolgång. Spännande, framför allt eftersom jag känner till hennes tidigare skolgång med mödor och stora glädjeämnen.

Men sen slog vargmammereflexen till i mig när hon berättade att hon har praktik två dagar i veckan. Utan praktikplats. Sånt där blir jag fullständigt skogstokig på; skolor som inte bryr sig om elevens utbildning. Ni kan lita på att det är en rektor i vårt avlånga land som får ett samtal från mig på fredag eftermiddag när jag är åter på jobbet. Nog sjuttsingen ska eleverna få sin utbildning, nåt annat är ju ett vrålsvek mot dem!!!

1 kommentar:

-ELW sa...

Åh!!! Det skulle finnas fler som du, någon som hjälper oss föräldrar att säkerställa att eleverna får den undervisning de har rätt till. Tänk om någon kunde slå vakt om min sons rätt till mätbara och utvärderingsbara mål i IUPn... suck jag blir ju galen på att berörd rektor, Resurscenter och lärare bara rycker på axlarna. och ÄNDÅ så är vi på dem och påpekar detta om och om igen.... men inget har hänt på 3 terminer (snart 4). Inte ett mätbart mål ännu.
morr!!