söndag 8 september 2013

Hänt sen sist

Det är ganska skönt när hösten kommer med sin klara luft och med sina vackra färger. Jag går liksom ner i varv på nåt sätt, och det är skönt. Jag njuter av mörka, men fortfarande varma, kvällar och sommarvärmen, den ger sig visst inte. Vilken otrolig sommar vi haft och fortfarande har!

På jobbet rullar det på; det har varit lite pyssel kring gymnasieeleverna vid skolstart men nu verkar lugnet ha lagt sig. Efter den 15 september har vi bättre koll på var alla elever hamnat, men jag tror att alla elever fått plats på någon skola. Att ha alla i åldersgruppen i gymnasieskolan, det är otroligt bra och något vi ska vara stolta över.

Så har jag fått ny chef vilket alltid är spännande. Nu är hon ju inte helt ny utan känd av oss sen tidigare, men det är ända intressant att höra hur hon tänker kring den fortsatta utvecklingen av organisationen. Jag ser verkligen fram emot en intensiv och givande höst på jobbet.

På tal om intensiv och givande så var vi på studieresa till Cornwall för ett par veckor sedan. Syftet var att ta del av hur man arbetar med hållbarhet ur olika perspektiv och dagarna var fyllda av studiebesök och uppdrag. Jag var fullständigt slut när jag kom hem, men så oerhört glad över att jag följde med. Jag ska plocka fram lite bilder och skriva specifikt om resan senare, jag håller fortfarande på att smälta alla intryck känner jag.

Precis hemkommen från England vidtog flyttning av dottern i Nyköping och Kalmar, och nu verkar det som att hon hamnat helt rätt. Tänk hur en smått krisig situation kan lösa sig och leda till ännu bättre livskvalitet. Jag gläds verkligen med henne!

Så måste jag väl ge en glimt från trädgården, även om den också skulle behöva ett helt eget kapitel. Jag har plockat massor av hallon och tomater, skördat mumsiga sockerärtor och urgod potatis, och vi njuter fortfarande av blomsterprakten i köksträdgården. Igår skördade jag en andra omgång gurka och strax ska jag ta itu med att lägga in dem. Drömmer redan om vinterns leverpastejmackor med inlagd gurka...

Jaha, det var lite av allt som hänt sen jag bloggade sist. Konstaterade förresten häromdagen att det är fem år sen jag började blogga. Tänk vad tiden rinner iväg.

På återhörande!

Inga kommentarer: