söndag 7 juli 2013

Semestern har fångat mig

Ääääääääääntligen börjar semesterkänslan infinna sig. Ja, jag började känna den redan i fredags kväll när jag i väntan på middag låg på mosters poolkant och bara njöt i värmen. Sen har den känslan bara fyllts på och idag kan jag konstatera att jag är fast. Fast i semesterkänslan.

Det brukar ta en vecka eller två innan kropp och knopp fattar att de inte behöver ägna sig åt jobbet, innan jobbtankarna glesas ut och kroppen slutar att med automatik slå upp sina ljusgröna 05.15. I år gick det ovanligt fort, kanske för att jag gjort vad jag kunnat för att dra ner det allmänna arbetstempot under våren.

Så nu ska jag njuta i ytterligare fyra veckor. Ingen väckarklocka. Strosa i trädgården, mumsa på solvarma jordgubbar och smultron, vattna och plocka ett och annat ogräs. Lyssna på musik dagarna i ända och besöka en och annan konsert. Läsa tidningarna tills jag är nöjd, vila frukost varje dag och cykla in till stan och titta på turisterna. Slita på hängmattan, ta en promenad i ljummen julikväll och laga mat av färska grönsaker från köksträdgården. Kanske göra nån utflykt, om jag orkar.

Njut du också!

Inga kommentarer: