tisdag 7 maj 2013

Vaddå normal?

Hela förmiddagen snurrade jag som en dopad iller för att hinna med allt innan det snart blir några lediga dagar. Jag spräckte målsnöret lagom till mingellunchen som vankades inom Gnestas företagares EU-projekt. Lunch i all ära, men sen. Jag säger bara: Men sen!

Först ut var Genusfotografen Tomas Gustafsson. Ni får läsa och titta själva på hans hemsida för att förstå vad vi fick ta del av: http://www.genusfotografen.se/

Sen pratade sjukgymnasten Håkan Svensson om sina erfarenheter av att vara sjukgymnast och ha en CP-skada. Visste du att CP står för Clever and Pretty? Nähä. Men då behöver du träffa Håkan! http://hkan.nu/

Sist på talarlistan var Per Jonas Hasse Khemiri. Har du inte läst hans "Ett öga rött" är det dags nu. Vilken lysande språkbegåvning, jag både njöt och tjöt av skratt. Skulle ha kunnat lyssna på honom minst ett dygn. Vilken enorm begåvning. Och vilket oerhört viktigt budskap till oss lyssnare. Jag är fortfarande helt tagen och har två nya olästa böcker på nattygsbordet.

Efter den här eftermiddagen känner jag mig inte det minsta normal. Jag känner mig unik, precis som alla andra miljarder av jordingar ska göra. Å så finns det några ofärdiga tankar otänkta kvar i skallen. Det får bli tänk under kommande lediga dagar helt enkelt. Känns underbart med all denna input idag!

Inga kommentarer: